Ogłoszenie o I przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż kompleksu składającego się z działek nr ewid.: 2633/7, 2558/11, 2508/1 i 3233/1, obr. 23-Warzyce

76
Budynek Urzędu Miasta w Jaśle

Burmistrz Miasta Jasła ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowych niezabudowanych, tworzących kompleks składający się z działek, będących własnością Miasta Jasła, oznaczonych nr ewid.:2633/7, 2558/11, 2508/1 i 3233/1, położonych w Jaśle, obręb 23-Warzyce, o łącznej powierzchni 0, 3523 ha.

Przedmiotem przetargu jest kompleks składający się z działek ewid. nr: 2633/7, 2558/11, 2508/1 i 3233/1, położonych przy ul. Produkcyjnej w Jaśle, obręb 23 -Warzyce, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków zgodnie z poniższym zestawieniem:

Lp.Nr działkiPowierzchniaKlasa i użytekPowierzchnia użytkuNr KW
1.2633/70,3238 haRIVa – Grunty orne RV – Grunty orne PsIV – Pastwiska trwałe0,2658 ha 0,0535 ha 0,0045 haKS1J/00072494/6
2.2558/110,0197 haRIVa – Grunty orne0,0197 haKS1J/00072494/6
3.2508/10,0043 hadr – Droga0,0043 haKS1J/00074783/3
4.3233/10,0045 haŁIII – Łąki trwałe0,0045 haKS1J/00007290/0

Łączna powierzchnia: 0,3523 ha.

Działy III i IV w/w ksiąg wieczystych prowadzonych dla przedmiotowych działek wolne są od wpisów.

Kompleks działek zlokalizowany jest w strefie pośredniej miasta, z dobrym dostępem do głównych szlaków komunikacyjnych. Teren działek płaski. Działki znajdują się w terenach inwestycyjnych o dużym potencjale rozwoju, przeznaczonych pod zabudowę produkcyjną, składy i magazyny. Kształt, uzbrojenie terenu oraz przebieg nieprzekraczalnej linii zabudowy określają załączniki graficzne do niniejszego ogłoszenia.

Powierzchnia nieruchomości podana została na podstawie ewidencji gruntów, prowadzonej przez Starostę Jasielskiego. Nabywca nieruchomości może dokonać okazania granic we własnym zakresie i na własny koszt. Miasto Jasło nie bierze odpowiedzialności za ewentualne różnice powierzchni ujawnione przy okazaniu granic, ani też za wszelkie spory wynikające z ich przebiegu.

Obszar, w skład którego wchodzą nieruchomości będące przedmiotem przetargu, podlega ustaleniom Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Jasła dla obszaru „Warzyce I Nr 70”, zatwierdzonego uchwałą nr XIV/132/2015 Rady Miejskiej Jasła z dnia 19 października 2015 r. , zgodnie z którym kompleks działek położony jest w terenach oznaczonych symbolem 2.Ptereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, na których w zakresie sposobu ich zagospodarowania i warunków zabudowy obowiązują następujące ustalenia:

  1. maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy – 80%;
  2. wskaźnik intensywności zabudowy: a) minimalny – 0,1, b) maksymalny – 1,0,
  3. powierzchnia biologicznie czynna nie może stanowić mniej niż 10% powierzchni działki budowlanej;
  4. wysokość zabudowy nie może przekroczyć 20 m (nie licząc kominów i elementów instalacji technologicznych związanych z przeznaczeniem podstawowym, których wysokość nie może przekroczyć 55 m, za wyjątkiem terenów 5.P, 6.P i 8.P, dla których wysokość zabudowy nie może przekroczyć 25 m (nie licząc kominów i elementów instalacji technologicznych związanych z przeznaczeniem podstawowym, których wysokość nie może przekroczyć 55 m), z zastrzeżeniem §6 ust 4;
  5. należy stosować dachy budynków jako wielospadowe, z zachowaniem symetrii nachylenia połaci oraz o kącie nachylenia głównych połaci od 0°- 30°, z dopuszczeniem powierzchni połaci nie będących płaszczyznami;
  6. minimalna powierzchnia działki budowlanej – 5000 m2;
  7. ustalenia dotyczące zapewnienia obsługi parkingowej zawarte zostały w § 11 ust. 2;
  8. dopuszcza się umieszczanie urządzeń reklamowych w postaci szyldów oraz tablic informacyjnych i tzw. billboardów z zachowaniem ograniczenia wynikającego z zastosowania nieprzekraczalnej linii zabudowy.

Z pełną treścią ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, którym objęte są nieruchomości będące przedmiotem przetargu, można zapoznać się w Urzędzie Miasta w Jaśle oraz na stronie biuletynu informacji publicznej: um_jaslo.bip.gov.pl (Zagospodarowanie przestrzenne → Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego → Plany uchwalone).

Ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawierają szczegółowe warunki zagospodarowania terenu, w tym nakazy i zakazy związane z realizacją nowej zabudowy jak i uwarunkowania dotyczące istniejących obiektów i urządzeń budowlanych. Zagospodarowanie nieruchomości musi uwzględniać przepisy techniczno–budowlane oraz fakt istniejącej w sąsiedztwie zabudowy. Wykładni przepisów prawa dokonuje właściwy organ administracji w toku ich stosowania celem rozpoznania indywidualnej i konkretnej sprawy. Za ocenę możliwości inwestycyjnej terenu oraz zgodność sporządzenia projektu z ustaleniami obowiązującego na przedmiotowym terenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odpowiada uprawniona osoba sporządzająca projekt. Sprawdzenie tej zgodności następuje w stosownym postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez właściwy organ architektoniczno – budowlany.

Przystępujący do przetargu powinni zapoznać się we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność ze stanem prawnym i faktycznym przedmiotu przetargu, w tym z jego parametrami, aktualnym oraz możliwym przyszłym sposobem zagospodarowania. Rozpoznanie wszelkich warunków faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji, leży w całości po stronie przystępującego do przetargu i stanowi obszar jego ryzyka.

Cena wywoławcza wynosi 197 000, 00 zł netto

(słownie: sto dziewięćdziesiąt siedem tysięcy złotych 00/100)

Wadium (w formie pieniężnej) wynosi 20 000,00 zł
(słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/00)

O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych. Minimalne postąpienie wynosi 1 970, 00 zł.

Do ceny nieruchomości ustalonej w przetargu zostanie doliczony podatek VAT
w wysokości 23%, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów usług (Dz. U. z 2022, poz. 931 z późn. zm.).

Wszelkie opłaty notarialne i sądowe ponosi nabywca nieruchomości.

PRZETARG ODBĘDZIE SIĘ W DNIU 22 sierpnia 2023 r. O GODZ. 09:00
W SALI NR 304 URZĘDU MIASTA W JAŚLE, UL. RYNEK 12.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które w terminie do dnia 16 sierpnia 2023 roku wpłacą wadium, w podanej wyżej wysokości, w formie pieniądza przelewem na konto Miasta Jasła: Nr 81 8627 1011 2001 0048 6891 0012 Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle, ul. Stroma 2.

Za dzień wniesienia wadium uważa się dzień wpływu środków finansowych na wyżej wymieniony rachunek.

W odniesieniu do osób fizycznych na dowodzie wpłaty wadium winny znajdować się imiona i nazwiska wszystkich osób nabywających nieruchomość, w tym osób pozostających we wspólności majątkowej małżeńskiej. Z kolei w przypadku osób prawnych pełna nazwa firmy wraz z siedzibą.

Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia prawa własności działki. Natomiast wadium wniesione przez pozostałych uczestników przetargu zwraca się niezwłocznie (jednak nie później niż przed upływem 3 dni) po zamknięciu, odwołaniu, unieważnieniu lub zakończeniu przetargu wynikiem negatywnym.

Zwalnia się z obowiązku wniesienia wadium osoby, którym przysługuje prawo do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej w wyniku wypędzenia z byłego terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub jego opuszczenia w związku z wojną rozpoczętą w 1939 r., jeżeli zgłoszą uczestnictwo w przetargu, przedstawią oryginał zaświadczenia lub decyzji potwierdzającej prawo do zaliczenia wartości nieruchomości pozostawionych poza obecnymi granicami państwa polskiego oraz złożą pisemne zobowiązanie do uiszczenia kwoty równej wysokości wadium ustalonego w razie uchylenia się od zawarcia umowy.

Zawiadomienie o terminie i miejscu zawarcia aktu notarialnego nastąpi w ciągu 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu. Nieprzystąpienie bez usprawiedliwienia do zawarcia  umowy  notarialnej nabycia  prawa własności nieruchomości w ustalonym terminie, powoduje odstąpienie od umowy oraz przepadek wpłaconego wadium.

Nabycie nieruchomości przez cudzoziemców może nastąpić w przypadku uzyskania zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, jeżeli wymagają tego przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278). Nabywca zobowiązany jest do ustalenia we własnym zakresie, czy nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu wymaga takiego zezwolenia.

Jeśli sprzedaż ma nastąpić do:

  1. majątku wspólnego, warunkiem dopuszczenia do przetargu będzie: a) stawiennictwo obojga małżonków albo b) przedłożenie zgody drugiego małżonka na dokonanie czynności prawnych związanych z udziałem w przetargu oraz na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu za cenę wylicytowaną przez współmałżonka przystępującego do przetargu ze środków pochodzących z majątku wspólnego. Zgoda powinna być wyrażona w formie pisemnej z podpisem poświadczonym notarialnie. 
  2. majątku osobistego, warunkiem dopuszczenia do przetargu będzie przedłożenie: a) odpisu aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową małżeńską ustanawiającą rozdzielność majątkową albo b) odpisu orzeczenia sądowego ustanawiającego rozdzielność majątkową albo c) pisemnego oświadczenia obojga małżonków o nabywaniu nieruchomości do majątku osobistego jednego z nich z podpisem poświadczonym notarialnie.

Przed otwarciem przetargu należy okazać komisji przetargowej:

  1. Osoby fizyczne: a) dowód wpłaty wadium, b) dowód tożsamości,
  2. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej oprócz wyżej wymienionych dowodów powinny przedstawić dodatkowo – umowę spółki cywilnej;
  3. Osoby prawne: a) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z Rejestru Przedsiębiorców KRS, b) stosowne pełnomocnictwa oraz dowody osobiste osób reprezentujących podmiot, c) stosowną zgodę organów statutowych na nabycie prawa własności nieruchomości jeżeli jest ona wymaga przepisami prawa lub postanowieniami wewnętrznymi.

W przypadku kserokopii dokumentów wymagane będzie ich notarialne poświadczenie.

Zastrzega się prawo odwołania przetargu z ważnych przyczyn. Informację o tym przekazuje się niezwłocznie w formie właściwej dla ogłoszenia przetargu.

Ogłoszenie o przetargu zostaje wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Jaśle oraz opublikowane na stronach internetowych www.jaslo.pl oraz w biuletynie informacji publicznej um_jaslo.bip.gov.pl. Wyciąg z ogłoszenia o przetargu zostaje zamieszczony w serwisach internetowych: www.otoprzetargi.pl i www.przetargi-gctrader.pl, wpisanych do rejestru dzienników i czasopism.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta w Jaśle, ul. Rynek 12, pok. 309 III p. lub pod nr telefonu 13 4486328.

Załączniki:

  1. mapa poglądowa – załącznik nr 1,
  2. mapa poglądowa- załącznik nr 2.

Klauzula informacyjna art. 13 RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Miasto Jasło reprezentowane przez Burmistrza Miasta Jasła z siedzibą przy ul. Rynek 12, 38-200 Jasło, zwany dalej „Administratorem”. Z Administratorem danych osobowych można skontaktować się poprzez adres email: urzad@um.jaslo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  •  Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez email: iod@um.jaslo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  • Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia przetargu na sprzedaż nieruchomości jak i późniejszego zawarcia umowy z podmiotem ustalonym jako nabywca nieruchomości. Podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek ciążący na Administratorze w związku z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.
  • Administrator przetwarzać będzie dane osobowe w zakresie imienia i nazwiska, numeru identyfikacyjnego Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, miejsca zamieszkania bądź prowadzenia działalności gospodarczej, danych wynikających z dokumentu udzielonego pełnomocnictwa. Zweryfikowane zostaną ponadto, dokumenty potwierdzające Państwa tożsamość lub udzielone pełnomocnictwo.
  • Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym kancelarie notarialne, w których będzie sporządzony akt notarialny, podmioty, które przetwarzają Pana/Pani dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Imię i nazwisko albo nazwa lub firma osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości podlegało będzie ogłoszeniu na stronie internetowej biuletynu informacji publicznej um_jaslo.bip.gov.pl. oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie administratora .
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres odpowiadający przyznanej dokumentom kategorii archiwizacyjnej według Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67ze zm.), zgodnie z kategorią archiwalną tj. Pani/Pan dane będą przechowywane wieczyście.
  • Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, ponieważ stanowi wymóg ustawowy. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało wstrzymaniem przeprowadzenia procedury przetargowej, w tym zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
  • Pana/ Pani dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Posiada Pani/Pan: — na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; – na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; – na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;  – prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna  Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  • nie przysługuje Pani/Panu: – w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; – prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c oraz lit. b RODO.