Tekst o działalności Urzędu Miasta w Jaśle – wersja do odczytu maszynowego
Urząd Miasta w Jaśle jest organem administracji samorządowej. Urząd obsługuje klientów w zakresie lokalnych spraw publicznych oraz zadań zleconych przez rząd.
Na czele urzędu stoi burmistrz, który jest kierownikiem urzędu. Burmistrzowi w pracy pomagają zastępcy burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz pracownicy. Przy pomocy urzędu burmistrz wykonuje uchwały i zadania.
Urząd zajmuje się między innymi sprawami:
- aktów stanu cywilnego między innymi: udzielaniem ślubów cywilnych, wydawaniem aktów zgonu, odpisami aktu cywilnego, rejestracją dziecka;
- związanymi z nieruchomościami: wnioskami o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziałami działki, numeracją porządkową, wydawaniem zaświadczeń o rewitalizacji;
- promocji między innymi: bieżącym informowaniem mieszkańców o sprawach miasta, organizacją wydarzeń i uroczystości miejskich;
- polityki społecznej między innymi: szeroko rozumianą oświatą, nadzorem nad jednostkami organizacyjnymi Miasta Jasła;
- lokalowymi między innymi: najmem lokali komunalnych;
- profilaktyki uzależnień i pomocy rodzinie między innymi: w zakresie świadczenia pomocy psychologicznej, w zakresie uzależnienia od alkoholu, narkomanii i przemocy w rodzinie;
- zieleni miejskiej między innymi: wydawaniem decyzji na usuwanie drzew i krzewów;
- usługami komunalnymi i ochroną środowiska między innymi: gospodarką odpadową, przyjmowaniem i weryfikacją deklaracji odpadowych, opieką nad zwierzętami;
- inwestycji między innymi: zlecania projektowania, budowy i utrzymania dróg, ich oświetlenia, a także małej architektury;
- pozyskiwania funduszy zewnętrznych;
- organizacji pracy Rady Miejskiej Jasła;
- organizacji konsultacji społecznych, budżetu obywatelskiego;
- organizacji wyborów.
Urząd Miasta w Jaśle mieści się w pięciu lokalizacjach.
Budynek główny znajduje się przy ul. Rynek 12 w Jaśle, pozostałe budynki przy ul. Szkolnej 25, ul. Kazimierza Wielkiego 5, ul. PCK 2a.
W budynku głównym przy ul. Rynek 12 urzęduje burmistrz miasta, zastępcy burmistrza, sekretarz, skarbnik. Tu funkcjonuje Punkt Informacyjny, Kancelaria Ogólna, Kasa, Biuro Rzecznika Prasowego, Biuro ds. obsługi Rady Miejskiej, Biuro Audytu i Kontroli, Zespół Radców Prawnych, Urząd Stanu Cywilnego oraz Wydziały: Spraw Obywatelskich, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Inwestycji i Ochrony Środowiska, Architektury, Oświaty, Promocji Kultury Sportu i Turystyki, Organizacyjny i Kadr, Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Funduszy Zewnętrznych, Wymiaru Podatków i Opłat Lokalnych, Księgowości Finansowo – Budżetowej, Planowania i Realizacji Budżetu Miasta oraz Stanowisko ds. zamówień publicznych, Inspektor Ochrony Danych, Koordynator ds. dostępności.
W budynku przy ul. Kazimierza Wielkiego 5 znajduje się: Wydział Wspierania Przedsiębiorczości i Inkubator Przedsiębiorczości.
W budynku przy ul. PCK 2a mieści się Straż Miejska.
W budynku przy ul. Szkolnej 25 są: Wydział Gospodarki Komunalnej i Energetyk Miejski, Wydział Rewitalizacji i Strategii, Biuro Audytu i Kontroli i Pełnomocnik ds. jakości.
Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skorzystać z:
- wejścia z poziomu chodnika do budynku przy ul. Rynek 12, z parkingu wewnętrznego od strony ul. Basztowej.
- windy działającej z poziomu parteru do 3 piętra w budynku przy ul. Rynek 12. Wejście jest od strony parkingu wewnętrznego od ul. Basztowej.
- windy działającej z poziomu parteru do 1 piętra w budynku przy ul. Kazimierza Wielkiego 5,
- szerokich korytarzy w budynku przy ul. Rynek 12 oraz w budynku przy ul. Kazimierza Wielkiego 5,
- wyznaczonego miejsca postojowego dla osób uprawnionych od strony ul. Basztowej.
Miejsce znajduje się na parkingu wewnętrznym przy budynku ul. Rynek 12. Zaparkowanie w tym miejscu ułatwi wejście do budynku z poziomu chodnika i skorzystanie z windy z poziomu parteru budynku,
- toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami na parterze budynku przy ul. Kazimierza Wielkiego 5.
Osoba słabosłysząca lub osoba niesłysząca może skorzystać z usługi online tłumacza polskiego języka migowego (system Wideotłumacz):
- w poniedziałek od godz. 8.00 do 16.00
- od wtorku do czwartku od godz. 8.00 do 15.30
- w piątek od godz. 8.00 do 14.00.
W budynku urzędu przy ul. Rynek 12 oraz w budynku przy ul. Kazimierza Wielkiego 5, wyznaczone zostało stanowisko, przy którym osoba słabosłysząca lub osoba niesłysząca może porozumieć się z urzędnikiem za pośrednictwem tłumacza polskiego języka migowego online. Usługa nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia i jest bezpłatna.
Jak to zrobić? Wchodząc do budynku poinformuj pracownika Punktu Informacyjnego lub pracownika Biura Inkubatora, że potrzebujesz usługi Wideotłumacz. Możesz mieć przy sobie informację „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”. Będziesz musiał chwilę poczekać i usługa zostanie uruchomiona.
Osoba słabosłysząca może skorzystać z funkcji pętli indukcyjnej znajdującej się w budynku Urzędu Miasta:
- przy ul. Rynek 12, w Punkcie Informacyjnym i Kancelarii Ogólnej, w Kasie, w Punkcie obsługi podatkowej,
- przy ul. K. Wielkiego 5, w recepcji Inkubatora Przedsiębiorczości,
- przy ul. Szkolnej 25,
- przy ul. PCK 2a, w dyżurce Straży Miejskiej.
Do budynków Urzędu Miasta w Jaśle można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Możesz być aktywnym uczestnikiem rozwoju miasta i wziąć udział w budżecie obywatelskim i konsultacjach społecznych.
Jasielski Budżet Obywatelski to udział mieszkańców w życiu miasta. Mieszkańcy decydują jakie inwestycje i działania w mieście powinny być zrealizowane z pieniędzy miejskich. W wyznaczonym przez urząd czasie, mieszkańcy przedstawiają swoje propozycje inwestycji i działań, głosują na nie. Propozycja, która otrzyma najwięcej głosów jest realizowana z pieniędzy miejskich.
Chcesz załatwić sprawę w urzędzie?
Zadzwoń:
- pod numer + 48 13 44 86 300. Tutaj porozmawiasz z pracownikiem punktu informacyjnego urzędu. Pracownik wyjaśni jak najszybciej załatwisz Twoją sprawę;
- pod numer + 48 13 44 86 377. Tutaj porozmawiasz z pracownikiem sekretariatu burmistrza. Możesz umówić się na spotkanie z burmistrzem, zastępcami burmistrza, sekretarzem.
Wyślij fax na numer + 48 13 44 62 976.
Wyślij pismo pocztą na adres: Urząd Miasta w Jaśle, ul. Rynek 12, 38-200 Jasło.
Złóż pismo osobiście w urzędzie.
Wyślij mail na adres: urzad@um.jaslo.pl
Wyślij pismo przez ePUAP. Adres skrytki ePUAP Urzędu Miasta w Jaśle: /umjaslo/skrytka. Musisz mieć profil zaufany.
Pracujemy dla Ciebie:
- w poniedziałek od 7.30 do 17.00
- od wtorku do czwartku od 7.30 do 15.30
- w piątek od 7.30 do 14.00