Wydanie zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (ślub konkordatowy)

zarys budynkuWniosek możesz złożyć:

  • osobiście:
    Urząd Miasta w Jaśle
    Urząd Stanu Cywilnego
    ul. Rynek 12, pokój numer 6 i 7 (parter)
    godziny pracy: poniedziałek: 7.30 – 17.00, wtorek – czwartek: 7.30 – 15.30, piątek: 7.30 – 14.00

Jakie dokumenty musisz wypełnić?

Wniosek o wydanie Zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w obecności duchownego podlegającego prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego.

Zapewnienie jest sporządzane przez kierownika USC w systemie elektronicznym. Musisz mieć ze sobą dokument tożsamości – do wglądu.

Ile i jak zapłacisz?

Opłata skarbowa wynosi 84 zł.

Zapłać:

  • w kasie urzędu (dotyczy małżeństwa zawieranego na terenie Miasta Jasła)
  • przelewem na rachunek Miasto Jasło nr 33 8627 1011 2001 0048 6891 0003

Oryginał dowodu wpłaty dołącz do wniosku.

W przypadku, gdy małżeństwo będzie zawierane poza Miastem Jasłem opłatę skarbową płaci się na konto urzędu rejestrującego małżeństwo.

Jak długo będziesz czekać na odpowiedź?

Zaświadczenia wydawane są do 7 dni.

Jak się możesz odwołać?

Tryb odwoławczy nie występuje.​

Dodatkowe informacje

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć w dowolnym urzędzie stanu cywilnego.
  2. Przy składaniu dokumentów narzeczeni podpisują zapewnienie o braku przeszkód prawnych do zawarcia związku małżeńskiego. Jeżeli cudzoziemiec nie włada językiem polskim zapewnia obecność tłumacza lub biegłego;
  3. Jeżeli narzeczeni przy składaniu zapewnień potrzebują tłumacza języka migowego jego obecność zapewnia urząd poprzez platformę internetową.
  4. W momencie składania zapewnienia narzeczeni składają oświadczenie o nazwiskach jakie będą nosić po ślubie oraz podać nazwisko dla wspólnych dzieci;
  5. Zaświadczenie ważne jest przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
  6. Opłatę skarbową wpłaca się na konto urzędu, który będzie sporządzał akt małżeństwa.
  7. W przypadku cudzoziemców wymagane są następujące dokumenty:
    1. do wglądu: dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport;
    2. odpis aktu urodzenia wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości lub uprawnionego do dokonywania takich tłumaczeń w państwach członkowskich UE lub EOG lub konsula. Jeżeli cudzoziemiec pozostawał uprzednio w związku małżeńskim – odpis aktu małżeństwa z adnotacją o jego ustaniu (rozwód, śmierć współmałżonka) lub odpis aktu małżeństwa z dokumentem potwierdzającym jego ustanie;
    3. dokument stwierdzający możność zawarcia małżeństwa zgodnie ze swoim prawem ojczystym wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego jak wyżej lub postanowienie sądu o zwolnieniu cudzoziemca od złożenia tego dokumentu.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Klauzula informacyjna

Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń pod numer:
13 448 63 57, 13 4486 351

Informacje o dokumencie

Wydział odpowiedzialny merytorycznie: Urząd Stanu Cywilnego
Oznaczenie dokumentu: brak

Powrót do katalogu usług

Przejdź do treści