Wniosek możesz złożyć:
- elektronicznie: korzystając z usługi „Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym” na platformie ePUAP
- drogą pocztową na adres:
Urząd Miasta Jasła
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Rynek 12
38-200 Jasło - osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego, pokój numer 6 i 7, w godzinach pracy urzędu: poniedziałek: 7.30 – 17.00, wtorek – czwartek: 7.30 – 15.30, piątek: 7.30 – 14.00
Jakie dokumenty musisz wypełnić?
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Do wglądu potrzebny będzie dowód osobisty lub paszport.
Ile i jak zapłacisz?
Opłata skarbowa wynosi 38 zł.
Zapłać:
- w kasie urzędu – gotówką lub kartą płatniczą w momencie składania wniosku;
- przelewem na rachunek Miasto Jasło nr 33 8627 1011 2001 0048 6891 0003.
Oryginał dowodu wpłaty należy dołączyć do wniosku.
Jak długo będziesz czekać na odpowiedź?
Zaświadczenia wydawane są do 7 dni.
Jak się możesz odwołać?
Tryb odwoławczy nie występuje.
Dodatkowe informacje
- Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć w dowolnym urzędzie stanu cywilnego.
- Zaświadczenie wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
- Zaświadczenie o stanie cywilnym ważne jest przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia;
- Zaświadczenie w formie elektronicznej może być wykorzystane wyłącznie w systemach informatycznych instytucji, do których jest przekazywane. Jego wydruk nie jest dokumentem urzędowym.
- Po złożeniu wniosku można otrzymać urzędowo tłumaczone zaświadczenie sporządzone na podstawie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Opłata wynosi wówczas 17 zł.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Klauzula informacyjna
Potrzebujesz więcej informacji?
Zadzwoń pod numer:
13 448 63 57, 13 448 63 51
Informacje o dokumencie
Wydział odpowiedzialny merytorycznie: Urząd Stanu Cywilnego
Oznaczenie dokumentu: brak