Strona główna Opłaty za odbiór odpadów

Opłaty za odbiór odpadów

Opłaty za odbiór odpadów

Obowiązują od 1 stycznia 2023 r.

Nieruchomości zamieszkałe: domy jednorodzinne i budynki wielolokalowe (bloki)

  • 35,00 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny;
  • 70,00 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku nie wypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny;

Nieruchomości zabudowane budynkami, w których część lokali stanowią lokale mieszkalne, a część stanowią lokale niezamieszkałe, w których również powstają odpady komunalne:

Opłaty w oparciu o powierzchnię użytkowa lokalu:

  • 1,64 zł za m2 danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny.
  • 3,28 zł za m2 danej nieruchomości w przypadku nie wypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

Zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym:

  • 1,67 zł za od stawki obowiązującej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny od jednego mieszkańca.

Opłaty za odbiór odpadów

Obowiązują od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r.

Nieruchomości zamieszkałe: domy jednorodzinne i budynki wielolokalowe (bloki)

  • 29,17 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny;
  • 58,34 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku nie wypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny;

Nieruchomości zabudowane budynkami, w których część lokali stanowią lokale mieszkalne, a część stanowią lokale niezamieszkałe, w których również powstają odpady komunalne:

Opłaty w oparciu o powierzchnię użytkowa lokalu:

  • 1,45 zł za m2 danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny.
  • 2,90 zł za m2 danej nieruchomości w przypadku nie wypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

Zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym:

  • 1,67 zł za od stawki obowiązującej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny od jednego mieszkańca.

Opłaty za odbiór odpadów

Obowiązują do 31 grudnia 2020 r.

Nieruchomości zamieszkałe: domy jednorodzinne i budynki wielolokalowe (bloki)

  • 29,17 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny;
  • 58,34 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku nie wypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny;

Nieruchomości niezamieszkałe: obiekty użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, budynki służby zdrowia, itp.), działalność gospodarcza.

Opłaty za jednorazowe opróżnienie pojemnika w przypadku selektywnej zbiórki odpadów:

  • 19,00 zł za pojemnik o pojemności 120 litrów;
  • 38,00 zł za pojemnik o pojemności 240 litrów;
  • 159,00 zł za pojemnik o pojemności 1100 litrów;
  • 899,00 zł za kontener o pojemności 7 m3.

Opłaty za jednorazowe opróżnienie pojemnika w przypadku nieselektywnej zbiórki odpadów:

  • 26,00 zł za pojemnik o pojemności 120 litrów;
  • 52,00 zł za pojemnik o pojemności 240 litrów;
  • 217,00 zł za pojemnik o pojemności 1100 litrów;
  • 1229,00 zł za kontener o pojemności 7 m3.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Jasła określa następujące miesięczne minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:

1) dla lokali handlowych produktów spożywczych i spożywczo-przemysłowych:
a) o powierzchni do 20 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 20 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50m2 do 100 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów,
d) o powierzchni powyżej 100 m2 do 200 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów za pierwsze 100 m2 i pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50m2,
e) o powierzchni powyżej 200m2 do 600 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 8 x 240 litrów za pierwsze 200 m2 i pojemnik 1 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50 m2,
f) o powierzchni powyżej 600 m2 – pojemnik o pojemności 16 x 240 litrów za pierwsze 600 m2 i pojemnik pojemności 1 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 100 m2.

2) dla lokali handlowych prowadzących sprzedaż mebli (salonów meblowych):
a) o powierzchni do 25 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 1 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 25 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50 m2 do 100 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów,
d) o powierzchni powyżej 100 m2 do 150 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 3 x 240 litrów,
e) o powierzchni powyżej 150 m2 do 200 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów,
f) o powierzchni powyżej 200 m2 do 600 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów za pierwsze 200 m2 i pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 100 m2,
g) o powierzchni powyżej 600 m2 – pojemnik o pojemności 8 x 240 litrów za pierwsze 600 m2 i pojemnik o pojemności 120 litrów za każde następne rozpoczęte 100 m2 powierzchni.

3) dla pozostałych lokali handlowych:
a) o powierzchni do 20m2 włącznie – pojemnik o pojemności 1 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 20 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50 m2 do 200 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 240 litrów za każde rozpoczęte 50 m2 powierzchni,

d) o powierzchni powyżej 200 m2 do 600 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów za pierwsze 200 m2 powierzchni i pojemnik o pojemności 240 litrów za każde następne rozpoczęte 100 m2 powierzchni,
e) o powierzchni powyżej 600 m2 – pojemnik o pojemności 8 x 240 litrów i pojemnik o pojemności 120 litrów za każde rozpoczęte 100 m2 powierzchni.

4) dla lokali gastronomicznych:
a) o powierzchni do 20 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 20 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50 m2 do 100 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 8 x 240 litrów,
d) o powierzchni powyżej 100 m2 do 400 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 8 x 240 litrów za pierwsze 100 m2 i pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50 m2 powierzchni;
e) o powierzchni powyżej 400 m2 – pojemnik o pojemności 20 x 240 litrów za pierwsze 400 m2 i pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50 m2 powierzchni.

5) dla zakładów rzemieślniczych typu: szewc i krawiec:
a) o powierzchni do 25 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 1 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 25 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50 m2 do 100 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów,
d) o powierzchni powyżej 100 m2 do 200 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów za pierwsze 100 m2 i pojemnik 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50 m2 powierzchni,
e) o powierzchni powyżej 200 m2 – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów za pierwsze 200 m2 i pojemnik 240 litrów za każde następne rozpoczęte 100 m2 powierzchni.

6) dla zakładów usługowych:
a) o powierzchni do 25 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 25 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50 m2 do 100 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów,
d) o powierzchni powyżej 100 m2 do 200 m2 włącznie – pojemniki o pojemności 4 x 240 litrów za pierwsze 100 m2 powierzchni i pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50 m2powierzchni,
e) o powierzchni powyżej 200 m2 – pojemnik o pojemności 6 x 240 litrów za pierwsze 200 m2 i pojemnik 240 litrów za każde następne rozpoczęte 50 m2 powierzchni.

7) dla zakładów mechaniki pojazdowej i diagnostyki:
a) o powierzchni do 25 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 120 litrów,
b) o powierzchni powyżej 25 m2 do 50 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 2 x 240 litrów,
c) o powierzchni powyżej 50 m2 do 100 m2 włącznie – pojemnik o pojemności 4 x 240 litrów,
d) o powierzchni powyżej 100 m2 – pojemniki o pojemności 4 x 240 litrów za pierwsze 100 m2 powierzchni i pojemnik o pojemności 1 x 240 litrów za każde następne rozpoczęte 100 m2 powierzchni.

8) dla zakładów produkcyjnych – 70 litrów na każdego pracownika;
9) dla szkół wszelkiego typu – 15 l na każdego ucznia (studenta) i 50 l na każdego pracownika;
10) dla przedszkoli – 20 l na każde dziecko i 50 l na każdego pracownika;
11) dla żłobków – 70 l na każde dziecko i 50 l na każdego pracownika;
12) dla urzędów, banków, itp. – 70 l na każdego pracownika;
13) dla szpitali – 20 l na każde łóżko i 50 l na każdego pracownika;
14) dla budynków zamieszkania zbiorowego – 20 l na każde łóżko i 50 l na każdego pracownika;
15) dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą prowadzoną w niewydzielonym lokalu i nie zatrudniających żadnych pracowników – pojemnik o pojemności 120 litrów.

Skip to content