Urząd Miasta w Jaśle przypomina, iż 30 czerwca 2018 r. upływa termin płatności opłaty od posiadania psów. Opłatę pobiera się od osób fizycznych posiadających psy.
Roczna stawka opłaty wynosi:
- 50 zł od każdego psa posiadającego trwałe oznakowanie:
- a) poprzez dokonanie wszczepienia mikroprocesora identyfikującego (chipa),
- b) poprzez wykonanie tatuażu identyfikującego stosownie do wymogów Związku Kynologicznego w Polsce, pod warunkiem pisemnego zgłoszenia numeru trwałego oznakowania psa w Urzędzie Miasta w Jaśle,
- 100 zł od pozostałych psów.
Opłatę pobiera się:
1) w pełnej wysokości za okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia roku podatkowego,
2) w wysokości połowy stawki rocznej:
- a) jeżeli osoba fizyczna stała się posiadaczem psa po dniu 30 czerwca roku podatkowego,
- b) jeżeli do dnia 30 czerwca roku podatkowego osoba fizyczna przestała być posiadaczem psa.
Opłata płatna jest jednorazowo do 30 czerwca danego roku, a w wypadku wejścia w posiadanie psa w drugim półroczu – do 31 grudnia danego roku.
Wpłaty opłaty za posiadanie psa można dokonać:
- w kasie Urzędu Miasta w Jaśle (poniedziałki w godzinach od 7.40 do 16.45, wtorek – czwartek w godzinach od 7.40 do 15.15; piątek i w ostatni dzień miesiąca w godzinach od 7.40 do 14.00).
- w kasie Banku BGŻ BNP Paribas S.A. Oddział w Jaśle ul. T. Czackiego 18/5
- przelewem na rachunek bankowy nr 95 1600 1462 1844 2153 9000 0008 prowadzony przez Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
Powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, w tym numer chipa, można zgłosić również elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP wypełniając i przesyłając wniosek – „Zgłoszenie posiadania psa/psów”.
Informujemy również, że istnieje możliwość sprawdzenia stanu płatności swoich zobowiązań wobec budżetu Miasta Jasła, w tym opłaty za posiadanie psów, na portalu informacyjno-płatniczym (PLIP) poprzez zalogowanie się na stronie internetowej: https://nz.um.jaslo.plz wykorzystaniem profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.