Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi

zarys budynkuWniosek/deklarację możesz złożyć:

Jakie dokumenty musisz wypełnić?

Obowiązujące wzory:

Jeśli działasz jako pełnomocnik składasz wraz z dowodem opłaty skarbowej:

  • pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem opłaty.

Ile i jak zapłacisz?

  • Nieruchomości zamieszkałe (domy jednorodzinne i bloki) – opłatę wyliczasz w deklaracji samodzielnie, mnożąc liczbę mieszkających osób przez stawkę:
    • 35 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny;
    • 70 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkałej na danej nieruchomości w przypadku niewypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny;
  • Nieruchomości zabudowane budynkami, w których część lokali to lokale mieszkalne, a część lokale niezamieszkałe, w których również powstają odpady komunalne – opłaty naliczasz w oparciu o powierzchnię użytkową lokalu:
    • 1,64 zł za m2 danej nieruchomości w przypadku zbierania odpadów w sposób selektywny.
    • 3,28 zł za m2 danej nieruchomości w przypadku niewypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
  • Zwolnieni z części opłaty są mieszkańcy domów jednorodzinnych, którzy kompostują bioodpady w kompostowniku przydomowym. Zwolnienie to wynosi 1,67 zł od kwoty 35 zł.

Termin zapłaty

  • zabudowa jednorodzinna:
    Jeden raz na kwartał w terminach do:

    • 15 lutego za I kwartał;
    • 15 maja za II kwartał;
    • 15 sierpnia za III kwartał;
    • 15 listopada za IV kwartał.
  • Pozostała zabudowa (budynki wielolokalowe, obiekty użyteczności publicznej, działalność gospodarcza, zabudowa mieszana) raz na miesiąc do ostatniego dnia każdego miesiąca.

Zapłać:

  • w kasie urzędu – gotówką lub kartą płatniczą,
  • na ogólny nr rachunku bankowego 65 8627 1011 2001 0048 6891 0009,
  • każdemu mieszkańcowi składającemu deklarację nadawany jest indywidualny numer rachunku bankowego. Informację o swoim numerze uzyskasz pod numerami telefonu: 13 4426540, 13 4486381 i 13 4486308.
  • Pełnomocnictwo (jeśli takie zostało udzielone) – 17 zł na numer konta 33 8627 1011 2001 0048 6891 0003. Jeśli pełnomocnictwo jest udzielone: wstępnym (rodzice, dziadkowie), zstępnym (dzieci, wnuki) oraz rodzeństwu i małżonkowi nie podlega opłacie skarbowej.

Jak długo będziesz czekać na odpowiedź?

Złożenie deklaracji nie wymaga odpowiedzi ze strony urzędu.

Jak się możesz odwołać?

Tryb odwoławczy nie występuje.​

Dodatkowe informacje

Pierwszą deklarację musisz złożyć do 14 dni od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca na nieruchomości lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
Jeżeli nastąpi zmiana danych, które wpisałeś w deklaracji, musisz ponownie złożyć formularz w terminie do 10 dnia następnego miesiąca (np. jeżeli zmiana nastąpiła w czerwcu, masz czas do 10 lipca).
Deklarację składają właściciele domów jednorodzinnych. Jeżeli mieszkasz w nieruchomości, w której znajduje się kilka lokali mieszkalnych (np. bloku), deklarację składa za Ciebie Twój zarządca lub spółdzielnia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
Uchwały Rady Miejskiej Jasła w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Klauzula informacyjna

Klauzula stanowi załącznik do deklaracji.

Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń pod numer:
13 4426540, 13 4486381, 13 4486308

Informacje o dokumencie

Wydział odpowiedzialny merytorycznie: Wydział Wymiaru Podatków i Opłat Lokalnych
Oznaczenie dokumentu: brak

Powrót do katalogu usług

Przejdź do treści