
Czym są odpady w działalności gospodarczej? Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcach? Czym jest BDO? Jakie zmiany w systemie gospodarowania odpadami i BDO zostały wprowadzone w systemie w 2025 r.? Jak postępować ze sprzętem elektronicznym i elektrycznym w firmie? Tego i wiele więcej będzie można dowiedzieć się uczestnicząc w spotkaniu informacyjnym dla przedsiębiorców dotyczącym systemu gospodarki odpadami , na które serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców.
Spotkanie odbędzie się 24 czerwca br. w Inkubatorze Przedsiębiorczości w Jaśle, ul. Kazimierza Wielkiego 5, w godz. 9.00-11.30.
W programie spotkania:
9.00-09.05 Powitanie uczestników
9.05-09.30 Odpady w działalności gospodarczej
Przedstawienie definicji odpadów oraz ich rodzajów ze szczególnym uwzględnieniem definicji odpadów komunalnych, odpadów niebezpiecznych oraz odpadów opakowaniowych. Omówienie obowiązków przedsiębiorcy w zakresie gospodarki odpadami wynikających z obowiązujących przepisów.
9.30-10.05 Ewidencja, sprawozdania, dokumenty w obrocie odpadami
Przedstawienie obowiązujących wzorów formularzy do prowadzenia ewidencji odpadów, w tym zwłaszcza karty ewidencji odpadu, karty przekazania odpadów . Omówienie zasad funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Wskazanie kogo dotyczą obowiązki związane z BDO oraz jakie są najczęstsze wątpliwości które mają użytkownicy tego systemu.
10.05- 10.35 System gospodarki odpadami 2025
Omówienie najważniejszych zmian wprowadzonych w systemie gospodarki odpadami w 2025 r., w tym m.in. w zakresie odpadów rozbiórkowych i budowlanych oraz tekstyliów i odpadów pochodzących z branży beauty. Wskazanie zasad poprawnego przechowywania wytworzonych odpadów podlegających pod ewidencję w ramach BDO.
10.35- 11.05 Jak zagospodarować zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
Omówienie zasad gospodarowania zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym podmiotów wprowadzających sprzęt na rynek oraz pozostałych przedsiębiorców. Odbiór i przetwarzanie elektrośmieci- zasady, obowiązki i ograniczenia. Utylizacja, naprawa, recykling.
11.05-11.25 Sesja Q&A pytań i odpowiedzi oraz wolnych wniosków
11.30 Zakończenie spotkania
Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację mailowo na adres wp@um.jaslo.pl lub telefonicznie +48 13 44 86 327.
Serdecznie zapraszamy!
