Strona główna System Gospodarki Odpadami

System Gospodarki Odpadami

Nowy system gospodarki odpadami obowiązuje w całej Polsce od 1 lipca 2013 roku. Podstawą do wprowadzenia nowego systemu była zmiana ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Najważniejszą zmianą było przejęcie przez gminę obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarki odpadami, w zamian za opłatę uiszczaną na rzecz gminy. Dotychczasowe umowy na odbiór odpadów komunalnych zostały zastąpione deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opłaty za odbiór odpadów są niższe, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny. Odpady są odbierane przez firmę, która została wybrana w przetargu przeprowadzonym przez Burmistrza Miasta Jasła. Odpady są odbierane zarówno z nieruchomości zamieszkałych (domy jednorodzinne, budynki wielolokalowe), jak i nieruchomości niezamieszkałych (obiekty użyteczności publicznej, wszelkiego rodzaju działalność gospodarcza, itp.). W przypadku nieruchomości zamieszkałych opłata jest naliczana od ilości osób faktycznie zamieszkujących daną nieruchomość. Natomiast w przypadku nieruchomości niezamieszkałych opłata za gospodarowanie odpadami naliczana jest od ilości odebranych pojemników, z zastrzeżeniem minimalnych wielkości i ilości pojemników, które określa Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Jasła.

Szczegółowe zasady nowego systemu gospodarki odpadami na terenie miasta Jasła zostały określone uchwałami Rady Miejskiej Jasła.

Newsletter

Wpisz się na listę mailingową, aby otrzymywać najnowsze informacje.
SUBSKRYBUJ
Zapisanie się do Newslettera oznacza akceptację zgody na przetwarzanie danych osobowych, którym administratorem jest Miasto Jasło, reprezentowane przez Burmistrza Miasta Jasła, z siedzibą przy ul. Rynek 12, 38-200 Jasło.
close-link
Skip to content