Obszar inteligentnego zarządzania miastem

Wdrażanie działań w oparciu o narzędzie samooceny dla jednostek samorządu terytorialnego przygotowane przez OECD

realizator: Miasto Jasło

Cel: Celem projektu jest stworzenie środowiska do inteligentnego zarządzania Miastem poprzez podniesienie wiedzy i kompetencji kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych. Zakres obejmuje m.in.:

  • szkolenia z zakresu planowania strategicznego, niezbędnego do opracowywania i realizacji wieloaspektowych celów rozwoju miasta,
  • warsztaty z zakresu koordynacji działań pomiędzy wydziałami urzędu i jednostkami organizacyjnymi (unikanie wzrostu kosztów, niespójności między prowadzonymi politykami, dublowania wysiłków i wzrostu obciążeń dla obywateli),
  • opracowanie skutecznego systemu motywowania pracowników oraz podnoszenie kompetencji.

Kontrola pod kontrolą

realizator: Miasto Jasło

Celem projektu jest tworzenie środowiska do efektywnego zarządzania miastem .
Zakres obejmuje:

  • warsztaty szkoleniowe dla kierownictwa urzędu i kadry zarządzającej (np. rozwiązania organizacyjne, systemowe i narzędziowe w zakresie inteligentnego zarządzania miastem i jego finansami, projekty branżowo-środowiskowe – partnerstwa publiczno-prawne);
  • szkolenie pracowników w zakresie deficytów zdiagnozowanych w Programie Rozwoju Instytucjonalnego,
  • studia podyplomowe podnoszące kwalifikacje urzędników,
  • kursy specjalistyczne z kluczowych dziedzinach w administracji.

System komunikacji z mieszkańcami Jasła

realizator: Miasto Jasło

Przedsięwzięcie polega na opracowaniu i wdrożenie systemu informatycznego w wersji webowej i mobilnej umożliwiającego dialog oraz wymianę informacji pomiędzy mieszkańcami a urzędem.
System umożliwiać będzie m.in.:

  • badanie opinii i potrzeb mieszkańców służącym poprawie jakości życia w mieście;
  • zgłaszanie przez mieszkańców usterek w mieście (np. nieświecącej lampy, zapadniętego chodnika) z uwidocznionym statusem usunięcia usterki;
  • prowadzenia badań ankietowych, konsultacji społecznych;
  • przesyłanie komunikatów miejskich np. o czasowym zamknięciu drogi, zagrożeniach kryzysowych, miejskich wydarzeniach kulturalnych.

Kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego? – czyli stawiamy na zrozumiałą komunikację

realizator: Miasto Jasło

Poprawa komunikacji wewnątrz urzędu, komunikacji z mieszkańcami, jakości świadczonych usług poprzez m.in.

  • opracowanie i stworzenie katalogu wzorów pism/wniosków najczęściej kierowanych do urzędu przez klientów;
  • opracowanie i wprowadzenie ujednoliconych dla każdego wydziału urzędu szablonu pism kierowanych do mieszkańców;
  • stworzenie miejskiego newslettera dla mieszkańców zawierającego wykaz bieżących informacji.
  • przeprowadzenie szkoleń dla pracowników dot. skutecznego komunikowania się,
  • wypracowanie i wprowadzenie strategii skutecznej komunikacji wewnątrz urzędu i z jednostkami podległymi;

Opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła

realizator: Miasto Jasło

Opracowanie miejskich standardów dostępności, tj. zbioru wymagań i wytycznych opisujących jak projektować i realizować inwestycje, działania, usługi dostępne dla wszystkich, by każdy użytkowników mógł z nich korzystać. Realizacja przedsięwzięcia ma pomóc w kształtowaniu przestrzeń miasta tak, by była jak najbardziej dostępna dla wszystkich jego mieszkańców miasta, uwzględniając różne potrzeby i możliwości wynikające z wieku i sprawności.

Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.

Newsletter

Wpisz się na listę mailingową, aby otrzymywać najnowsze informacje.
SUBSKRYBUJ
Zapisanie się do Newslettera oznacza akceptację zgody na przetwarzanie danych osobowych, którym administratorem jest Miasto Jasło, reprezentowane przez Burmistrza Miasta Jasła, z siedzibą przy ul. Rynek 12, 38-200 Jasło.
close-link
Skip to content