Obszar inteligentnego zarządzania miastem
Wdrażanie działań w oparciu o narzędzie samooceny dla jednostek samorządu terytorialnego przygotowane przez OECD
realizator: Miasto Jasło
Cel: Celem projektu jest stworzenie środowiska do inteligentnego zarządzania Miastem poprzez podniesienie wiedzy i kompetencji kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych. Zakres obejmuje m.in.:
- szkolenia z zakresu planowania strategicznego, niezbędnego do opracowywania i realizacji wieloaspektowych celów rozwoju miasta,
- warsztaty z zakresu koordynacji działań pomiędzy wydziałami urzędu i jednostkami organizacyjnymi (unikanie wzrostu kosztów, niespójności między prowadzonymi politykami, dublowania wysiłków i wzrostu obciążeń dla obywateli),
- opracowanie skutecznego systemu motywowania pracowników oraz podnoszenie kompetencji.
Kontrola pod kontrolą
realizator: Miasto Jasło
Celem projektu jest tworzenie środowiska do efektywnego zarządzania miastem .
Zakres obejmuje:
- warsztaty szkoleniowe dla kierownictwa urzędu i kadry zarządzającej (np. rozwiązania organizacyjne, systemowe i narzędziowe w zakresie inteligentnego zarządzania miastem i jego finansami, projekty branżowo-środowiskowe – partnerstwa publiczno-prawne);
- szkolenie pracowników w zakresie deficytów zdiagnozowanych w Programie Rozwoju Instytucjonalnego,
- studia podyplomowe podnoszące kwalifikacje urzędników,
- kursy specjalistyczne z kluczowych dziedzinach w administracji.
System komunikacji z mieszkańcami Jasła
realizator: Miasto Jasło
Przedsięwzięcie polega na opracowaniu i wdrożenie systemu informatycznego w wersji webowej i mobilnej umożliwiającego dialog oraz wymianę informacji pomiędzy mieszkańcami a urzędem.
System umożliwiać będzie m.in.:
- badanie opinii i potrzeb mieszkańców służącym poprawie jakości życia w mieście;
- zgłaszanie przez mieszkańców usterek w mieście (np. nieświecącej lampy, zapadniętego chodnika) z uwidocznionym statusem usunięcia usterki;
- prowadzenia badań ankietowych, konsultacji społecznych;
- przesyłanie komunikatów miejskich np. o czasowym zamknięciu drogi, zagrożeniach kryzysowych, miejskich wydarzeniach kulturalnych.
Kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego? – czyli stawiamy na zrozumiałą komunikację
realizator: Miasto Jasło
Poprawa komunikacji wewnątrz urzędu, komunikacji z mieszkańcami, jakości świadczonych usług poprzez m.in.
- opracowanie i stworzenie katalogu wzorów pism/wniosków najczęściej kierowanych do urzędu przez klientów;
- opracowanie i wprowadzenie ujednoliconych dla każdego wydziału urzędu szablonu pism kierowanych do mieszkańców;
- stworzenie miejskiego newslettera dla mieszkańców zawierającego wykaz bieżących informacji.
- przeprowadzenie szkoleń dla pracowników dot. skutecznego komunikowania się,
- wypracowanie i wprowadzenie strategii skutecznej komunikacji wewnątrz urzędu i z jednostkami podległymi;
Opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła
realizator: Miasto Jasło
Opracowanie miejskich standardów dostępności, tj. zbioru wymagań i wytycznych opisujących jak projektować i realizować inwestycje, działania, usługi dostępne dla wszystkich, by każdy użytkowników mógł z nich korzystać. Realizacja przedsięwzięcia ma pomóc w kształtowaniu przestrzeń miasta tak, by była jak najbardziej dostępna dla wszystkich jego mieszkańców miasta, uwzględniając różne potrzeby i możliwości wynikające z wieku i sprawności.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.