Złóż wniosek o Jasielską Kartę Mieszkańca

zarys budynkuWniosek możesz złożyć:

  • w „Informacji” (na parterze) w budynku Urzędu Miasta w Jaśle (ul. Rynek 12).
    Wypełniony i podpisany wniosek, może dostarczyć do urzędu inna osoba, np. członek rodziny, sąsiad. Nie trzeba tego robić osobiście.
  • pocztą: przesyłką poleconą na adres Urząd Miasta w Jaśle, 38-200 Jasło ul. Rynek 12
  • za pomocą Platformy e-PUAP lub e-Doręczeń jako „pismo ogólne” do urzędu z wypełnionym wnioskiem i załączonym zdjęciem.

Jakie dokumenty musisz wypełnić?

Osoba zameldowana na terenie Jasła składa Wniosek o wydanie karty z aktualnym zdjęciem, bez dodatkowych załączników, natomiast w przypadku braku stałego zameldowania należy załączyć kserokopię pierwszej strony deklaracji PIT za ostatni rok podatkowy lub kserokopię formularza aktualizacyjnego ZAP-3 (w przypadku osób, które zamieszkały w Jaśle w trakcie roku kalendarzowego) lub inny wymieniony w regulaminie dokument potwierdzający uprawnienie do posiadania karty. Osoby chcące skorzystać z ulg w Płatnej Strefie Parkowania powinne złożyć informację o pojeździe wykorzystywanym w strefie płatnego parkowania.

Ile i jak zapłacisz?

Pierwsza Karta wydawana jest bezpłatnie.

Za wydanie duplikatu pobierana jest opłata w wysokości 30 zł. Opłatę zapłać w kasie urzędu lub przelewem na konto Miasta Jasła numer rachunku: 60 8627 1011 2001 0048 6891 0002.

Jak długo będziesz czekać na odpowiedź?

Do 21 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Jeśli będziesz musiał poprawić lub uzupełnić złożony wniosek poinformujemy Cię o tym za pomocą wskazanej na wniosku formy komunikacji (telefon lub email ).

Twój wniosek nie zostanie rozpatrzony, jeśli nie poprawisz go w terminie wskazanym w wezwaniu.

Jak się możesz odwołać?

Tryb odwoławczy nie występuje.​

Dodatkowe informacje

Posiadaczem Jasielskiej Karty Mieszkańca może być osoba, która jest zameldowana na pobyt stały na terenie Jasła lub w Jaśle mieszka i odprowadza podatek dochodowy oraz potwierdzi ten fakt poprzez załączenie pierwszej strony deklaracji PIT, w której miejsce zamieszkania będzie wskazane na terenie miasta. Karta będzie przysługiwać również dzieciom osób uprawnionych do otrzymania karty. Karta wydawana jest bezterminowo, a weryfikacja uprawień do jej posiadania następuje raz w roku, w maju.

Podstawa prawna

Uchwała Rady Miejskiej Jasła Nr VIII/94/2024 z dnia 26 listopada 2024 r. w sprawie wprowadzenia Programu „Jasielska Karta Mieszkańca” oraz Zarządzenie Burmistrza Miasta Jasła nr VI/1/2025 z dnia 3.01.2025 r.

Klauzula informacyjna

Klauzula Informacyjna jest częścią wniosku o wydanie Karty.

Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń pod numer: 13 448 63 41
Napisz: jkm@um.jaslo.pl

Informacje o dokumencie

Wydział odpowiedzialny merytorycznie: Wydział Wspierania Przedsiębiorczości Referat Aktywności Społecznej.

Oznaczenie dokumentu: brak

Powrót do katalogu usług

Przejdź do treści